fredag 12 januari 2018


Fiskat 3 dagar denna veckan. Premiären lade jag i mölle där bästa platsen visade sig vara full av ålgräs och annat inblåst. Återsåg därför Viktors klippa och hade inte bättre fiskelycka där.
Det är nog egentligen ett sommarställe.. Ursäkten..
Passade istället på att utforska sträckan söder om byn och där fick jag iaf se ett stim smolt krusa fram i ytan.
Var det meningen att jag ska se dem igen i framtiden? Om något år?

Dag två
Började i Viken och fiskade mig upp mot Lerberget. Tångskogar och åter tångskogar.
Den där niokilosen som togs på premiären har gjort att jag varje gång jag tar in lina väntar på monsterhugget.
Så blev det nu inte. Den enda kontakten simmade livrädd vidare efter att ha fått min lina över sig.
Så var det med den genomskinligheten.

Dag tre
Viken igen. Nu höll jag mig där hela dagen, hade ett ettrigt hugg av förmodad småblänkare och började fundera på vad som var fel. För något fel kändes det som att det var. Ett stort plask avslöjade 4 lekfulla sälar en bit ut, kanske lekte de med maten?
(Har idag läst mig till att det kanske inte är helt rätt vindar där ute för tillfället, vi skyller på det...)

Klart vatten och långgrunt ger hur som helst en känsla av att fisken bör vara skygg.
En extra krydda.

I stora drag är det fint att vara igång igen, det känns spännande med en ny säsong.
Mitt enda mål är att ta en stor blänkare.
Och några fina matfiskar.

Och vandra i tångskogarna
se dem vakna till liv ju närmare värmen kommer.
Nästa vecka nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar