måndag 18 juli 2022







18/7 2022

Med pappa på favoritplatsen för havsöringen. Premiären för årets sommarfiske kunde nog inte gått bättre på något vis.
Han hade väl gjort 5 kast när han fick en öring som drog min våg i botten. Den går till 4 kg. Och det var inte ens tveksamt.

Det var en sån där dag. Fisk inne mest hela tiden, stora, små och monster.
Vi var faktiskt helt nöjda.
Jag med en precis lovlig öring, och en stor sik. Pappa med sitt monster.

Siken var en ny besökare på platsen, inte ens pappa hade hört om någon fångst tidigare av dem där. Extra kul, eftersom jag velat fånga en sedan tidigt i våras. Nu fick jag två!

Det är en grym plats, jag hoppas vi kommer dit med vårat portabla hem hjärtat. Tjuvtälta, tjuvelda.
Jaga din första lovliga blänkare.
Det får ta den tid det tar, det verkar bara bli bättre och bättre fiske.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar